2- راندمان فرز آسياب
نوشته شده توسط : امیر

 

باستان شناسان و مورخان در مورد منشاء اوليه نوشيدني هاي الكلي با شواهدي از انگور شرابي كه قدمت آن به 10 هزار سال پيش مي رسد ، بحث كرده اند. برخي معتقدند كه شراب در وهله اول قرار گرفت و سرانجام با مخلوط كردن تصادفي دانه و آب همراه با آبجو ، به دنبال آن ، اما شربت هاي تقطير شده قطعاً در تركيب - و آسياب - قرار دارند. تقطيرخانه قديمي بوش ميلز در ايرلند شمالي قديمي ترين شراب مجاز ويسكي در جهان است كه مجوز آن در سال 1608 صادر شده است.

بنابراين با تقطير ويسكي در طول زمان چه چيزي تغيير كرده است؟ در يك كلام - كارآيي. مراحل تبديل غلات خام به نوشيدني هاي بي شماري كه ميليون ها نفر امروزه از آنها لذت مي برند تا حد زيادي يكسان باقي مانده است. با اين حال ، فرآيندها تصفيه شده يا ساده شده اند و اكنون به طور قابل ملاحظه اي كارآمدتر هستند.
شروع با غلات

بياييد مراحل توليد ويسكي با آسياب را با هم بررسي كنيم. آسياب تقطير دانه هاي غلات را تجزيه مي كند تا آب بتواند نفوذ كرده و روند پخت را تسهيل كند. سنگ زني باعث افزايش سطح دانه مي شود. سطح بيشتر به آب و آنزيم ها فرصت بهتري براي نفوذ به دانه مي دهد. مساحت يك ذره به قطر 1 اينچ 3.14 اينچ مربع است. اگر آن ذره را به 1000 ذره تقسيم كنيد ، سطح آن 31 اينچ مربع مي شود.

اندازه مطلوب مواد خاك بر اساس تقطير كننده اصلي متفاوت است. برخي تصور مي كنند كه ذرات بايد خوب باشند تا حداكثر دسترسي براي هيدروليز نشاسته امكان پذير باشد ، در حالي كه برخي ديگر پيشنهاد مي كنند كه ذرات بزرگتر عملكرد بهتري را ارائه مي دهند. صرف نظر از اندازه ، ايده اين است كه نشاسته را در معرض آب قرار دهيد به گونه اي كه مشكلات جابجايي ايجاد نكند. اگر خشك كردن خمير بيش از حد سخت باشد ، دستگاه تقطيركننده ممكن است مايع حاوي الكل را از دست داده و باعث كاهش عملكرد شود.

تجزيه و تحليل اندازه ذرات غذا بايد به طور منظم انجام شود. هنگامي كه توزيع خارج از مشخصات است ، آسياب بايد تنظيم شود.
نمونه آسياب چكشي 300x192

عمليات آسياب چكشي بر اين اصل استوار است كه چكش هاي بيشتر ، سرعت بيشتر و صفحه هاي ظريف ، آسياب دقيق تري ايجاد مي كنند. با احترام گرافيكي شركت Stedman Machinery Co.
انواع ماشين آلات

آسياب ذرت ، چاودار و جو مالت در توليد مشروب تقطير شده نياز به عملكرد تجهيزات مورد نياز در كارخانه هاي غذايي دارد. دانه نبايد در فرآيند آسياب بيش از حد گرم شود زيرا مي تواند طعم محصول نهايي را تحت تأثير قرار دهد و دانه آسياب شده بايد يكنواخت ، نسبتاً درشت و تا حد ممكن حاوي آرد يا گرد و غبار باشد تا از مشكلات جابجايي و آبگيري جلوگيري شود.

عموماً از آسياب چكشي براي ذرت ، گندم و چاودار استفاده مي شود. آسياب غلتكي براي جو مالت ؛ و آسياب قفس براي هر چهار.
آسياب هاي چكشي

آسياب هاي چكشي از قطعات مستطيلي فولاد سخت شده متصل به شفتي كه با سرعت بالا در داخل محفظه فرز مي چرخند استفاده مي كنند. چكش ها دانه را به صفحات شكني كه در محفظه آسياب قرار دارند ، تسريع مي كنند. در مرحله بعد ، دانه با صفحه قابل تغيير با شكاف "تحمل نزديك" بين آن و چكش هاي چرخان روبرو مي شود.

سنگ زني آسياب چكشي منحصر به فرد اين است كه مواد براي خروج از آسياب بايد از روي صفحه عبور كنند. اين حداكثر اندازه محصول نهايي را تضمين مي كند. پيكربندي چكش ، سرعت چرخش و اندازه صفحه نمايش مي تواند براي پردازش دانه هاي مختلف متفاوت باشد و هر جزء را مي توان به صورت جداگانه تغيير داد. چكش هاي بيشتر ، سرعت بيشتر و صفحه هاي ظريف تر باعث ايجاد آسياب بهتر مي شود.

آسياب هاي چكشي نيازي به غربالگري محصول ندارند. با اين حال ، هنگامي كه با آسياب چكشي آسياب مي كنيد ، قدرت آن در هر تن بيشتر مي شود و هزينه هاي نگهداري در مقايسه با آسياب هاي غلتكي بيشتر است. استاد تقطير كنندگان همچنين بايد در نظر بگيرند كه مي توانند بيش از حد بزرگ شوند يا جريمه هاي زيادي ايجاد كنند.

آسياب هاي غلتكي بيشتر از ساير آسياب ها قيمت دارند اما از اسب بخار كمتري در هر تن استفاده مي كنند. با احترام گرافيكي شركت Stedman Machinery Co.
آسياب غلتكي

آسياب هاي غلتكي از فشرده سازي براي كاهش اندازه دانه هنگام عبور از بين جفت غلطك هاي روي هم استفاده مي كنند. رول هاي صاف ممكن است با سرعت هاي مختلف بچرخند تا نيروهاي برشي را وارد كنند ، و افزودن رول هاي شياردار باعث افزايش پارگي و آسياب به اعمال فرز مي شود. سرعت كم آنها باعث گرم شدن دانه نمي شود و منجر به از دست دادن رطوبت نمي شود.

آسياب هاي غلتكي فقط مقادير كمي مواد ريز توليد مي كنند و گرد و غبار را پايين نگه مي دارند. شكل ذره در انتها نامنظم ، مكعبي و كروي است بنابراين دانه تمايل به جمع شدن يا تبديل شدن به يك توده جامد ندارد. چگالي فله حدود 10 درصد كمتر از دانه آسياب شده توسط آسياب چكشي است ، زيرا مواد خاك درشت تر است.
آسياب هاي غلتكي هزينه سرمايه بالاتري دارند اما از اسب بخار كمتري در هر تن استفاده مي كنند و ممكن است براي توزيع اندازه دانه هاي خاص نياز به غربالگري داشته باشند. از آنجا كه دانه ساينده است ، ذرت ممكن است آسياب غلتكي را از بين ببرد.
آسياب هاي قفس

آسياب قفس شامل يك يا چند قفس دوار است كه در يك محفظه فولادي محصور شده اند. مواد مورد نياز براي آسياب شدن در مركز قفس داخلي چرخان تغذيه مي شوند و از طريق نيروي گريز از مركز از رديف به رديف ديگر خارج مي شوند ، سپس سرانجام از كف آسياب تخليه مي شوند.

منبع كاهش اندازه در آسياب قفس نتيجه ضربه بين مواد تغذيه شده و پين هاي قفس گردان است. سنگ زني ضربه اي در آسياب باعث ايجاد حرارت بيش از حد نمي شود و آسياب يكنواختي با حداقل آرد ايجاد مي كند. آسياب هاي قفس براي توليدات بزرگتر يا عمليات مداوم ذرت ، چاودار گندم ، جو مالت و ساير غلات استفاده مي شود.

تنظيم صحيح سرعت قفس ها به رديف هاي بعدي اجازه مي دهد تا بر روي ذراتي كه هنوز به اندازه دلخواه كاهش نيافته اند ، عمل كرده و از دروني ترين رديف ها به سمت خارج حركت كنند. ذرات خرد شده به اندازه كافي تمايل دارند از رديف هاي بعدي بدون تأثير مادي عبور كنند ، بنابراين تنظيم سرعت قفس ها بيش از حد خرد شدن و زير خرد شدن را كنترل مي كند.
نمونه آسياب قفس 300x300

كيفيت توليد آسياب قفس حتي در دوره هاي طولاني كار كاهش نمي يابد. با احترام گرافيكي شركت Stedman Machinery Co.

در مقايسه با ساير روشهاي كاهش اندازه ، آسياب قفس فاصله كمي بين قطعات خرد كننده ندارد و بنابراين نياز به تعمير و نگهداري كمتري دارد. همچنين ، آنها براي اندازه محصول نهايي نيازي به ميله يا صفحه نمايش ندارند. آسياب هاي قفس يك محصول مكعبي با توزيع اندازه ذرات سازگار توليد مي كنند. كيفيت توليد حتي در دوره هاي طولاني كار كاهش نمي يابد.
ملاحظات نهايي آسياب تقطير

فراتر از ماشين آلات ، درشتي خرد كردن دانه بر محصول نهايي تأثير مي گذارد. آسياب خوب در مقابل درشت مي تواند 5 تا 10 درصد تفاوت در عملكرد الكل ايجاد كند. حد بالايي حدود 20 درصد الكل با آسياب بسيار خوب امكان پذير است ، اما طعم آن ممكن است تغيير كند. همچنين ، آسياب هاي ريزتر ممكن است تحت فشار قرار گيرند و برخي از عملكردها از بين بروند.

اطلاعات بيشتري در مورد آسياب براي تقطير در دسترس است و جامعه تقطير تقريباً در هر شرايطي با توصيه هاي مفيدي آماده شده است. بخشي از انتخاب تجهيزات ممكن است ترجيح اصلي دستگاه تقطير باشد. شركتهاي تجهيزات فرز خوب به شما كمك مي كنند تا قبل از خريد ، فرآيند شما را روي تجهيزات مقياس پذير آزمايش كنيد. بهترين توليدكنندگان همچنين خدمات پردازش عوارض را براي دسته هايي كه به اندازه كافي بزرگتر هستند تا روند شما را بهبود بخشد يا براي آزمايش با مواد جديد و مشخصات سنگ زني ارائه مي دهند.





:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: